Telecom Italia Media: riunita l’assemblea speciale degli azionisti di risparmio

03/07/2015 - 19:30

Notice to U.S. Investors

The merger described herein relates to the securities of two foreign companies. The merger in which Telecom Italia Media S.p.A. ordinary shares and savings shares will be converted into Telecom Italia S.p.A. ordinary shares and saving shares, respectively, is subject to disclosure and procedural requirements of a foreign country that are different from those of the United States. Financial statements included in the document, if any, have been prepared in accordance with foreign accounting standards that may not be comparable to the financial statements of United States companies.

It may be difficult for you to enforce your rights and any claim you may have arising under the federal securities laws, since Telecom Italia S.p.A. and Telecom Italia Media S.p.A. are located in Italy, and some or all of their officers and directors may be residents of Italy or other foreign countries. You may not be able to sue a foreign company or its officers or directors in a foreign court for violations of the U.S. securities laws. It may be difficult to compel a foreign company and its affiliates to subject themselves to a U.S. court’s judgment.

You should be aware that Telecom Italia S.p.A. may purchase securities of Telecom Italia Media S.p.A. otherwise than under the merger offer, such as in open market or privately negotiated purchases.

Telecom Italia Media rende noto che l’Assemblea speciale dei possessori di azioni di risparmio, riunitasi oggi su iniziativa del Rappresentante Comune, Dottor Dario Romano Radaelli, e di alcuni soci della categoria, ha deliberato di rinviare al 17 luglio 2015, alle ore 15 la trattazione dei punti 1 (Transazione ex art. 146, comma 1, lettera d), D.lgs n.58/98) e 4 (Richiesta di rendiconto al Rappresentante Comune degli azionisti di risparmio in merito all’impiego del fondo comune. Approvazione, utilizzo e deliberazioni connesse-art. 146, comma 1, lettera c), D.lgs. n. 58/98) all’ordine del giorno. I lavori assembleari proseguiranno presso la medesima sede di Rozzano, Viale Toscana n. 3.

L’Assemblea ha inoltre deliberato di non incrementare il fondo costituito per le spese necessarie alla tutela dei comuni interessi della categoria, attualmente determinato in euro 200.000.

Rozzano (MI), 3 luglio 2015